
Andre interventioner er med succes brugt til at strukturere og give fokuseleverne et bedre overblik over skoledagen og opgaveløsningerne. Eksempelvis beretter lærerne om signifikante positive forandringer i forhold til fokuselevers deltagelse i skoledagen ved at:
- Gennemgå dagens program for fokuselev, mens resten af klassen er til morgensang. Lærerne observerer resten af dagen mere deltagende, rolige og bidragende elever.
- Tilpasse lektiemængden individuelt til fokuselevernes formåen. Lærerne observerer mindre stress, færre konflikter og mindre uovervindelig frustration
- Bruge alarmfunktion og notifikationer på iPad’en. Lærerne observerer, at fokuseleverne husker at lave lektier og kommer i skole til tiden.
- Bruge videoinstruktioner. Lærerne observerer, at fokuseleverne ser videoerne flere gange og kan tilpasse forklaringerne til deres eget forståelsestempo
- Bruge mestringsredskaber. Lærerne observerer øget bevidsthed og forståelse hos fokuseleverne i forhold til deres egen rolle og indsats i læreprocessen.